Michelisz Norbert

  • Világbajnok autóversenyző

  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Amíg megvan a jelentős súlyelőnyünk, addig a dobogó a minimum. Így állok hozzá a szlovákiai versenyhétvégéhez is.

Van bennem kis rossz érzés a Slovakia Ring-i hétvége előtt a tavalyi verseny miatt. Alapvetően sok pozitív élmény köt a pályához: itt szereztem meg az első pole pozíciómat a WTCC-ben, és minden évben rengeteg magyar szurkoló látogat el Szlovákiába, így szinte második hazai versenyként tekintek erre a nagydíjra. Ugyanakkor legutóbb, 2015-ben az első tízbe sem sikerült bejutnom az időmérőn, és mindössze négy pontot szereztem a két futamon, miközben Gabriele Tarquini húsz ponttal gazdagodott a Hondával.

Persze bízom benne, hogy ezek a rossz érzések hamar elillannak, felkészültnek érzem magam a szlovákiai versenyre. Azt gondolom, hogy sikerült kielemezni a tavalyi gyengélkedés okait: voltak köztük vezetésbeli és beállításbeli hiányosságok is. Ezeket kiküszöbölve idén mindenképpen jobb teljesítményre vágyom a csapattársaimhoz képest.

Mindez mit jelent számokra lefordítva? Úgy hiszem, hogy az időmérőn a Q3-as szereplés, de merészebb álmokat szövögetve akár egy első három helyes rajtpozíció sem elérhetetlen. Franciaországban a hetedik lettem a kvalifikáción, ezt az eredményt szeretném magam mögött hagyni, és Szlovákiában a legjobb hondásként végezni. A futamokon pedig addig, amíg 80 kilós súlyelőnyben vagyunk a Citroënhez képest, az egy dobogós helyezés a minimális cél.

Azt azért meg kell jegyeznem, hogy nehezebb dolgunk lesz a Slovakia Ringen, mint a Paul Ricardon volt. Ugyan a Citroënekhez képest ugyanarra lehet számítani, tehát egy körön a nyers tempót tekintve nagyjából velük egy szinten lehetünk, de a pálya karakterisztikájából adódóan a Volvo és a Lada is erősebb lehet itt. Látszik, hogy ez a két márka a közepesen gyors és gyors kanyarokban jó teljesítményre képes, Szlovákiában pedig rengeteg ilyen típusú kanyar van. Ezáltal még kiegyenlítettebb lehet a mezőny.

Bízom benne, hogy ez azt is jelenti, hogy a franciaországihoz hasonlóan izgalmas futamok várhatóak, de ebből a szempontból mégis pesszimistább vagyok egy kicsit. Ugyan a Slovakia Ringen széles az aszfalt, így lehet előzni rajta, de a sok nyújtott és gyors kanyarban a hátul haladó megérzi a leszorítóerő hiányát. Itt nehezebb lesz szorosan követni az üldözött autót, mint a Paul Ricardon volt.

A Hondának egy kicsit jobban feküdt az első forduló helyszíne, mert a tavalyi év tapasztalatai alapján is, a mi erősségeink a lassú kanyarokban és az egyenes féktávokon domborodnak ki. Utóbbiból van néhány a Slovakia Ringen, ám lassú kanyarokból csak nagyon kevés, így arányaiban nincsen annyi az autónknak igazán fekvő része a pályának. Versenyzőként azonban kifejezetten szeretem a Slovakia Ringet, mert az egyik legtechnikásabb kör a naptárban. Vannak rajta szintkülönbségek, beláthatatlan kanyarok, szinte padlógázos kanyarok, és ezek mind kihívást jelentenek.

Közel van a Hungaroring is, egy héttel később már a hazai versenyre készülök, de nekem ez távolinak tűnik még. Most csak és kizárólag a Slovakia Ringen jár az agyam, most itt kell helytállnom, most itt kell a lehető legtöbb pontot gyűjtenem.

 

A SZLOVÁK NAGYDÍJ PROGRAMJA

Péntek

12:30 – WTCC teszt [30p] (Live Timing, fiawtcc.com)

Szombat

8:45 – WTCC első szabadedzés [30p] (Eurosport Player, élő)

11:30 – WTCC második szabadedzés [30p] (Eurosport Player, élő)

14:00 – WTCC időmérő edzés [20p+10p+Q3] (Eurosport 2, élő)

15:00 – WTCC MAC3 csapatidőfutam [30p] (Eurosport 2, élő)

Vasárnap

12:10 – WTCC nyitó verseny [11k] (Eurosport 1, élő)

14:15 – WTCC fő verseny [12k] (Eurosport 1, élő)

 

Helyszín: Automotodróm Slovakia Ring

Pályahossz: 5.922 kilométer

Legjobb köridő (időmérő): José María López (Citroën), 2:03,736 (2015)

Legjobb köridő (futam): Gabriele Tarquini (Honda), 2:05,748 (2015)

 

A SZLOVÁK NAGYDÍJ KORÁBBI GYŐZTESEI

2015: Race 1: Yvan Muller (Citroën C-Elysée); Race 2: Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée)

2014: R1: Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée); R2: futam lefújva

2013: R1: Gabriele Tarquini (Honda Civic); R2: Tom Coronel (BMW 320)

2012: R1: Gabriele Tarquini (SEAT León); R2: Rob Huff (Chevrolet Cruze)