Michelisz Norbert

  • Világbajnok autóversenyző

  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Vendégszereplés, költözés, webshop... Hat hét telt el a legutóbbi WTCC-forduló óta, de velem sok minden történt ez idő alatt. A pályán viszont remélem, nem változnak a dolgok: Argentínában is a dobogó a cél!

Amikor ránézek az eredményekre, jó érzés látni azt, hogy a Hungaroring óta az összes versenyhétvégén fel tudtam állni a dobogóra. De ha jobban belegondolok, ez egyedül a Slovakia Ringen és idehaza nem sikerült csak, azon a két versenyen, amelyen technikai hibák hátráltattak, tehát az egész szezon során képes voltam önerőből harcolni a dobogóért. Most zsinórban négy hétvége óta mindig volt első hármas helyezésem, és nem szeretném, ha Argentínában szakadna meg ez a sorozat: a dobogóért utazom Termasba!

Az út és a feladat sem lesz könnyű. Talán emlékeztek, két éve ez volt az a verseny, amelyiknek a kiútján Zengő Zolival és Bári Gergővel hármasban Willy Foggot játszva keringtünk a világ körül egy viharzóna miatt. Végül jókora kitérőt téve, a Frankfurt–Róma–Rio de Janeiro–Buenos Aires útvonalon több mint egy napos késéssel érkeztünk meg Termasba, így a pénteki tesztről is lemaradtam. Most is két átszállással utazok ki, ebből a szempontból nekem a legkényelmetlenebb versenyről van szó a naptárban. Ettől függetlenül pont arról a kalandos 2014-es versenyről írtam akkor azt, hogy „Életem legjobb hétvégéje”. Ezt nem is pusztán az első futamos második helyemnek, az eddigi egyetlen argentínai dobogómnak köszönhetően éreztem így, hanem inkább azért, mert szakmailag minden a helyén volt. Tempóból végig gyorsabb voltam a két hondás márkatársamnál, ráadásul José María Lópezt is szorongatni tudtam a hazai pályáján.

Jó érzésekkel keltem tehát útra Argentínába, de mint említettem, a feladat sem lesz egyszerű. Az utolsó hazai WTCC-s szereplésére készülő Lópezt nagyon nehéz lesz megfogni, és rajta kívül még két Citroënnel komolyan kell számolni az esélyesek között. Yvan Muller mellett ugyanis az utóbbi időben mindig van egy privát pilótájuk, aki a gyáriakéhoz hasonló teljesítményre képes. A büntetősúlyok miatt ráadásul a jobban menő Chevroletek és Volvók is gondot okozhatnak nekünk, hiszen 60 kilóval nehezebbek leszünk náluk, ami körönként kb. egy másodperces hátrányt jelent számunkra.

548846

Bár én kifejezetten szeretem a termasi pályát, hiszen az elmúlt években mindig itt történt a legtöbb előzés (akciók szempontjából a legutóbbi, Vila Real-i hétvége ellentettjére lehet számítani, ami versenyzőként is sokkal élvezetesebb), de a vonalvezetése nem fekszik annyira a Hondának. Mi általában a lassú kanyarokkal tarkított pályákon vagyunk jobbak, itt viszont a hosszú egyenesek dominálnak inkább. Mindezek tudatában is tartom magam a kijelentésemhez, hogy dobogóra szeretnék állni, hiába tudja a realista énem, hogy ez nem lesz feltétlenül magától értetődő.

Másfél hónap telt el a legutóbbi WTCC-forduló óta, de nekem olyan volt ez a „nyári szünet”, mintha két pillanat alatt eltelt volna. Versenyzői szempontból segített a TCR Beneluxos vendégszereplésem, hiszen ha az ott használt technika és a mezőny erőssége nem is összehasonlítható a világbajnokságéval, de jól jött, hogy autóba ülhettem, és nem estem ki olyan hosszú időre a ritmusból. Emellett a pályán kívüli életem is eseménydúsra sikeredett. Johannával új albérletbe költöztünk Budapesten, és az ezzel járó pakolás, dobozolás, bútorszerelés sosem egyszerű, ezt már biztos sokan tapasztaltátok. :) A szünetben beindult a webshopom, és a legnagyobb örömömre nekem is be kellett szállnom a csomagolásba és a kiszállításba, olyan sokan rendeltetek. Ugyanakkor pontosan tudom, hogy továbbra is a versenyzésre és a felkészülésre kell fordítanom az energiáimat, és az ezen kívül eső feladatokban lesz segítségemre a the path csapata.

Mozgalmas hetek, napok állnak mögöttem, de már alig várom, hogy visszatérjek a „természetes közegembe”: a pályára. És remélem, a dobogóra! :)

AZ ARGENTIN VERSENY PROGRAMJA MAGYAR IDŐ SZERINT

Péntek

23:30 – Shake Down (30p)

Szombat

13:45 – WTCC Első szabadedzés (30p)

16:00 – WTCC Második szabadedzés (30p)

20:00 – WTCC Időmérőedzés (25p+15p+Q3)

21:00 – WTCC MAC3 csapatidőfutam (30p)

Vasárnap

19:00 – WTCC Nyitó futam (13 kör)

20:15 – WTCC Fő futam (14 kör)