Michelisz Norbert

  • Innerslide 1
  • Innerslide 2
  • Innerslide 3
 
 
 
 
Vila Real    track vilareal
Time left:
2
2
8
8
nap múlva
Következő versenyem:

MN5 Webshop 

A JAS Motorsportot 1995-ben alapították meg, és azóta számos nemzetközi túraautó-bajnokságban állt rajthoz (ITC, BTCC, STC, STW, WTCC, CTCC, TCR), melyekben több mint 20 pole pozíciót és futamgyőzelmet ért el mostanáig. Kezdetben olasz csapathoz hűen olasz autóval, Alfa Romeóval versenyzett egészen 1998-ig, amikor a Honda hivatalos partnereként a japán márka gyári csapatává vált.

A 2000-es évek elején az akkori legjelentősebb túraautó-bajnokságban, az ETCC-ben szerepelt az istálló, méghozzá rögtön a bajnoki címre törve. Az első Európa-bajnoki évben a holland Peter Kox a második helyre vezette a Honda Accordot az év végi összetettben, 2001-ben pedig ugyanezzel a típussal Gabriele Tarquini a harmadik lett. 2003-ban a Honda Civic Type R-t használó PRO Motorsport technikai partnereként voltak jelen a sorozatban, ekkor Tarquini egy Alfa Romeóval hódította el a bajnoki címet.

2005-ben a világbajnokság újraindulásakor a Honda, JAS páros is ott volt a mezőnyben az Accorddal, ám nem volt olyan pilótája, aki az elejétől a végéig rajthoz állt volna a szezonban. 2006-ban hasonló volt a helyzet, annyi különbséggel, hogy a brit Ryan Sharp a Mexikói Nagydíjon egy harmadik helyezéssel megszerezte a csapat első dobogóját a WTCC-ben.

Ezt követően 2012-ig kellett várni arra, hogy a Honda visszatérjen a túraautó-vb mezőnyébe, ekkor Tiago Monteiróval az utolsó három versenyhétvégén vett részt a következő évi nagy visszatérésre készülve a JAS Motorsport. Biztatóan alakultak az eredmények, hiszen a portugál a szezonzáró makaói első futamon a harmadik helyre hozta be a Honda Civicet. 2013-ban aztán már Monteiro mellett Gabriele Tarquinivel a soraiban először teljesített komplett szezont a WTCC-ben a csapat, és bár a Chevroletet vezető Yvan Müller bajnoki címe nem forgott veszélyben, az évad során két futamgyőzelmet is ünneplő olasz második lett az év végén.

2014-re új autókat kellett építeni, hiszen a korábbi TC2-es technológiát felváltották az erősebb TC1-es kocsik. A Honda kitartott a csapott hátú Civic és az előző szezonbeli pilótafelállás mellett, ám a sorozatba új gyártóként belépő Citroënnel nem tudta tartani a lépést. Tiago Monteiro ötödik, Gabriele Tarquini hatodik lett az év végén. Az erőviszonyok 2015-re sem változtak jelentősen, a franciák uralma töretlen maradt, a JAS két gyári versenyzője pedig az ötödik és a hetedik helyen végzett.

Ezután nagy változások történtek a JAS Motorsport életében, hiszen a korábbi kettő gyári autó helyett 2016-ban már hármat indított a WTCC-ben. A Civic atyjának számító, a technika fejlesztését pilótaként a kezdetektől irányító Tarquinitől elköszönt a csapat, Monteiróval viszont a közös folytatás mellett döntött. A portugál mellé a WTCC 2012-es világbajnoka, Rob Huff és az elmúlt három évben a Zengő Motorsport privát pilótájaként már Honda Civicet vezető Michelisz Norbert csatlakozott az olasz–japán istállóhoz.

Képek a csapatról