Michelisz Norbert

  • Innerslide 1
  • Innerslide 2
  • Innerslide 3
Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Michelisz Norbert hősiesen védekezett az élen a sokkal gyorsabb Volvót vezető Thed Björk ellen. A legvégén azonban a svéd el tudott menni mellette, igaz közben leszakadt Norbi lökhárítója. A köztük történteket vizsgálni fogják, de csak a Fő futamot követően.

Egyedül tartotta a lelket a Hondában Michelisz Norbert a sanghaji időmérőn, hiszen rajta kívül a japán márka egyetlen pilótája sem jutott be a legjobb tízbe. A magyar versenyző viszont a kilencedik helyet megszerezve a fordított rajtrácsos Nyitó futamon az első sorból rajtolhatott a pole-t megszerző John Filippi mellől.

A Hondák dolgát Kínában elsősorban két dolog nehezítette: a Nürburgringet nem számolva a szezon leghosszabb, 1,1 kilométer hosszú egyenese a gyengébb motorerő miatt, illetve a 60 kilós büntetősúly, miközben a Volvo, Lada, Chevrolet hármas a gyári minimumon futott. Norbi a verseny előtti blogjában a körülményeket figyelembe véve azt írta, hogy egy jó fordított rajtrácsos időmérős helyezéssel lehet esélye a dobogóra – a vágyott forgatókönyv tehát az első futamig teljesült.

Ezek után következett a Nyitó futam. Filippi gyengén rajtolt, Michelisz Norbert simán elment mellette, de a mögülük induló privát citroënes Tom Chilton igazi veszélyt jelentett, az első kanyarban fej-fej mellett csatáztak az első helyért, de Norbi volt a belső íven, így az élen tudott maradni. A második kör kezdetére Michelisz már 1,2 másodperces előnyt autózott ki az első helyen, de miután Filippi ütközött José María Lópezzel, az autója megállt az egyik kanyarban, ezért bejött a safety car.

A biztonsági autó kiszállásakor Norbi nem hagyott esélyt Chiltonnak, és akárcsak a rajt után, elkezdte kiépíteni az előnyét az angollal szemben. Két kört tett meg a mezőny a safety car mögött, de ez hozzáadódott a versenytávhoz, így 14 kör helyett 16 körös lett a futam.

Michelisz mögött Chiltonnal az élen vonatozás alakult ki: a kilencedik körben az angol és Tarquini összeértek, amit kihasználva Björk és Muller is elment mellettük. Ez Norbi számára nem volt jó hír, mert két gyors autó került mögé, amelyeket már nem tartott fel Chilton. Ekkor 3 másodperc volt Michelisz előnye, ezt kellett beosztania a hátralévő távra. Az elszabaduló Volvo egy kör alatt hét tizedet dolgozott le a hátrányából, közben Monteiro és Huff felléptek a 9. és 10. helyre.

A 12. körben már csak 1,5 másodperc volt Norbi előnye az egyenesekben szárnyaló Björk előtt. Egy körrel később a svéd már támadott az első helyért, és közben már Yvan Muller is megérkezett mögéjük. Az utolsó előtti körben Norbit figyelmeztették - előtte kicsit összeért Björkkel védekezés közben. Norbi az övénél sokkal gyorsabb autókat védekezett le körökön keresztül. Az utolsó egyenesben Björk mindent egy lapra feltéve tudta megelőzni őt, miután összeért Norbival, akinek leszakadt a lökhárítója. Közben még Mullerrel is csatáznia kellett Michelisznek, de a második helyet nagy bravúrral sikerült megvédenie. A Volvo ezzel az első futamgyőzelmét szerezte meg.

UPDATE: A Björk és Norbi között történt eset vizsgálata után a svéd pilóta megrovásban részesült, tehát a futam végeredménye változatlan maradt.

A program magyar idő szerint 9:50-kor a Fő futammal folytatódik. A hétvége folyamatosan frissülő képgalériáját itt találjátok.

A Nyitó futam ideiglenes végeredménye:

china r1