Ebből vasárnap akár két dobogó is lehet!
Michelisz Norbert a legjobb hondásként zárta az időmérőedzést a Hungaroringen: a 80 kilós pluszsúllyal terhelt autóból ő hozta ki a legtöbbet, ami a hatodik helyre volt elég az időmérőn.
Vegyes várakozásokkal indult az időmérő Michelisz Norbert számára, hiszen bár a második szabadedzést magabiztosan megnyerte, az elsőn ugyanakkor nem tudott érdemben autózni, mert a Hondája olajnyomás-problémával küszködött, így az idő jelentős részét a boxban töltötte. Ráadásul a második szabadedzés vizes pályán zajlott, viszont az időmérőre többé-kevésbé felszáradt a pálya, slick gumikon kezdték a körözést, így az FP2-es győzelemből a körülmények megváltozása miatt csak óvatosan lehetett kiindulni.
Michelisz az első időmérős gyors körével az élre állt, és az 1:49,609 ezredmásodpercre pontosan egy másodperccel volt jobb, mint a hétvége addigi referenciaeredménye, ami a Citroënt vezető Rob Hufftól érkezett az FP1-en (1:50,609). Később még javított a köridején közel két tizedet, de nem forgott veszélyben a továbbjutása, a hetedik helyen ment tovább a legjobb 12-be.
Ettől a hétvégétől lépett életbe a büntetősúlyrendszer, és a Hondák a maximális 80 kilós pluszsúlyt kapták az első két, sikeres forduló után, miközben a Citroën WTCC-s története során először nem a legnehezebb márka a mezőnyben a maga 60 kilós ballasztjával. Michelisz Norbert a blogjában is elmondta, hogy a plusz 80 kiló körönként 1-1,2 tized lassulást jelent, ezért olyan forgatókönyvvel is számol, hogy a Q3-ba való bejutás nehézkes lesz.
A Q2-ben 1:49,199-re javította addigi legjobb idejét, amivel az utolsó roham előtt a nyolcadik helyen állt. A végén kis híján összejött a legjobb ötbe való bekerülés is, de az 1:48,970-nel a hatodik helyen zárta az időmérőt, méghozzá a legjobb hondásként. A holnapi Nyitó futamon így az ötödik, a Fő futamon pedig a hatodik helyről indul majd. Ebből akár két dobogó is összejöhet vasárnap két jó rajttal.
Az időmérőedzés végeredménye:
Q1
Q2
Q3