Michelisz Norbert

  • Innerslide 1
  • Innerslide 2
  • Innerslide 3
Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

A két szabadedzés után az esős időmérőt is megnyerte Michelisz Norbert a WTCC japán fordulójában. A szezonban harmadszor szerezte meg a pole pozíciót, rajta kívül senkinek sincs egynél több időmérős győzelme.

Nem indult jól a japán versenyhétvége a Honda számára, szombaton ugyanis kiderült, hogy utólag kizárták a csapat mindhárom gyári pilótáját a legutóbbi, kínai fordulóból a motorok injektorának szabálytalansága miatt. Mindez Michelisz Norbert számára 27,5 pontos mínuszt jelentett, amivel az éllovas Thed Björkhöz képest meglévő mindössze két pontos hátránya hirtelen 32,5 pontosra növekedett, hiszen a volvós rivális még előrébb is lépett a kínai eredményekben a kizárásoknak köszönhetően.

Ezek után mindkét szabadedzést Michelisz nyerte meg Motegiben, a Honda hazai pályáján. Ehhez az eső is kellett, hiszen ahogyan azt a magyar pilóta a blogjában leírta, a 80 kilós büntetősúllyal normál körülmények között az időmérőn a Q3-ba jutás is gondot okozhatott volna, így azt sem tartotta kizártnak, hogy a fordított rajtrácsos pole pozícióra taktikázik majd. "Ugyanolyan küzdelmes hétvégére számítok, mint Kína előtt, ahol az eső végül rengeteget segített nekünk abban, hogy a komoly pluszkilók ellenére is versenyképesek maradjunk" - vélekedett Michelisz.

További képek Japánból

WTCC MOTEGI 2017 0260

Az eső azonban Kínához hasonlóan Japánban is meghatározta nemcsak a két szabadedzést, hanem az időmérőt is, így hamar kiderült, hogy nincs szükség a fordított rajtrácsra való taktikázásra, hiszen a Hondák a legnagyobb büntetősúly ellenére erőből ott tudtak lenni az élmezőnyben a vizes aszfalton.

A Q1-ben Michelisz rögtön az élre állt egy 2:09,984-es köridővel, ami kb. 1,6 másodperccel volt lassabb, mint az első szabadedzésen futott győztes ideje és kb. egy másodperccel maradt el a második szabadedzésen teljesített nyertes idejéhez képest. Ennek ellenére nem volt szüksége újabb kísérletre, a végén egyedül a volvós Nicky Catsburg tudta megelőzni, de a magyar versenyző a második helyen magabiztosan ment tovább a legjobb tizenkettőbe.

A Q2 hasonló forgatókönyv szerint játszódott le: Michelisz egy másodpercet javulva 2:08,979-es idővel a legelején az élre állt, és egyedül Catsburg tudta megelőzni, ezért nem is teljesített több gyors kört. A Volvo hollandja egyébként először mindössze egy ezredmásodperccel került Michelisz elé, majd ezután javított nagyobbat.

DNQ1rb5X0AA1IaS

Az időmérő harmadik szakaszába a szezon során először mindhárom gyári Honda bejutott, rajtuk kívül két Volvo került a Q3-ba, ám a bajnoki éllovas Björk a hatodik helyen kívül rekedt.

Michelisz negyedikként ment ki a Q3-as gyors körére, és az első három szektorban kb. 1,5 másodperces előnyt autózott ki az addig vezető volvós Nestor Girolamival szemben. Az utolsó szektorban ebből veszített, de így is kb. egy másodperccel jobb volt az argentinnál, és átvette a vezetést. Utolsóként Catsburg érkezett, aki ezúttal nem tudott elé kerülni, ami azt jelentette, hogy a kvalifikáció megnyeréséért járó öt pont a magyar versenyzőhöz került.

Michelisz Norbert zsinórban ötödször került az első sorba az időmérőn (még ha a kínait törölték is), a harmadik pole pozícióját szerezte meg a szezonban és a hatodikat WTCC-s pályafutása során. A főfutamon így természetesen az első helyről rajtol majd Motegiben, ugyanakkor a nyitófutamon nem a tizedik, hanem a kilencedik hely lesz az övé, mivel csapattársa, Micsigami Rjo autójában motort kellett cserélni, ezért a japán pilóta az első futamot a mezőny végéről kezdi majd.

FRISSÍTÉS: Egy újabb autó büntetése miatt a nyitófutamon Michelisz Norbert még egy hellyel előrébb lép, és a nyolcadik helyről rajtol majd.

Michelisz Norbert értékelése: 

Az időmérő után a Honda a MAC3 csapatidőfutamot is megnyerte, a szezon során másodszor tudta legyőzni a Volvo trióját.

A nyitófutam magyar idő szerint 6:15-kor, a főfutam pedig 7:30-kor kezdődik. Mindkettőt élőben lehet nézni az M4 Sporton és az Eurosport 1-en is.

A kvalifikáció eredményei:

Q1

japan q1

Q2

japan q2

Q3 

japan q3